mencik kerani

aku keje as pegawai di sebuah jabatan kerajaan. aku perlu buat kerja sesuai dengan tanggungjawab yang diberikan. tapi yang buat aku benci ialah apabila kita yang sah-sah pegawai, tapi sang kerani cabuk pulak macam bos kita. dah la keje diorang bermusim, sikit, takde taklifan langsung, gaji dah nak sama ngan pegawai, rehat memanjang. memang la... tapi aku sabar je lah. aku ni siapa kan?
yang terbaru aku hangin tul ngan sekor minah ni. dia ni PA (personal assistant je) pengarah Training System Development,MPC. Ala, MPC (Malaysia Productivity Corporation). Aku cakap elok-elok je, tapi dia punya cakapa macam dia besar dari kita. Aduyai... napelah pempuan macam ni wujud. nape tak reti hormat orang. Nape... nape????
Aku bukan nak menghina para kerani. Tapi kita dibayar gaji. Jadi buatlah kerja setimpal dengan bayaran yang diterima.
dah la, malas nak layan pompuan gonjeng nih.
0 Responses