MaSuK kEjE seMuLa.......

Alhamdulillah, aku dan famili selamat pergi dan balik dari kampung. From Putrajaya to Batu Pahat, then to Temerloh and finally last night we arrived at our home in Putrajaya....
Letih, bingung, bosan, bengang, berdebar dan macam2 lagi la perasaan yang bermain di fikiran tatkala ini. Yelah, naik keje arini pon sebab ofis ni ada conference next week. So we have to prepare all thing from the smallest one till the D day itself. Sudah namanya keja.
Anyway, best tul aku balik kampung. Patutnya tahun ni giliran kampung aku kat Temerloh, tapi aku bagi beralah la bagi muka sket ngan mertua aku. So aku pun balik la Batu Pahat. Beralah bukan bererti mengalah. Kena faham ye para suami sekalian. Bukan apa, mak dan ayah aku dah takde, jadi yang tinggal cuma kakak dan abang aku je. Lagipun, kitorang dah plan nak buat kenduri arwah raya ke 4. So, takkan aku satu famili je balik raya pertama lepas tu raya seterusnya kat umah mertua, sedangkan kendurinya raya ke 4. Tapi aku perasan gak la yang mak bapak mertua aku makin sayang kat aku sebab sanggup bawak balik beraya anak dan cucunya. Tapi takpe la. Sekali-sekala kita kena beralah. hehehe....
Oh ya. Aku dah kat pejabat ni. Nak breakfast la.. Tapi kedai mende lak yang bukak time orang cuti except mamaks.... Aduyaii.... mamak lagi ke??? Kalau la orang Melayu berfikiran bisnes, pasti diorang dah bukak kedai makan. Sebagai contoh, pada pagi raya, kan ramai orang nak membeli barang keperluan seperti gula, minyak dan pampers. Tapi kedai tutup. Ala.... Kedai tu bukak je lah. Rumah terbuka still going on. Apa salahnye??
Anyway, kepada semua tu selamat berhari raya. Kita ni raya sebulan. X payah la makan banyak sangat. Nanti BMI lari (termasuk aku, hehehe). Pandu dengan cermat dan berhati-hati.
0 Responses